Teatr Telewizji TTV - KOLEKCJA

Jesteśmy na Facebook'u! Klikaj Lubie to!



Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48
  1. #1
    Awatar tomson13
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    12,636
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie Teatr Telewizji TTV - KOLEKCJA

    A z Maudry

    Metamorfozy albo zloty osiol

    [2004]


    Opis:

    Spektakl zaraz sie zacznie. Artysci poprawiaja stroje, strzepuja faldy szat, drapuja na ramionach togi, chwytaja rekwizyty, powtarzaja pozy, gesty i miny. Zgodnie z dobitnie wyrazona wola rezysera - "Mniej wdzieków, wiecej dzwieków!" - raz jeszcze cyzeluja dobywane z instrumentów tony i wyspiewywane frazy. Jeszcze chwila, i rozpocznie sie widowisko, a dokladniej - zdaniem jego twórcy, Wlodzimierza Staniewskiego - "esej teatralny". To orginalnie podana opowiesc o tylez naiwnym, co namietnym i zbytnio nadskakujacym dziewczeciu mlodziencu Lucjuszu, który pragnac przybrac na krótko postac puszczyka, zamienil sie przez pomylke w uosabiajcego chutliwosc osla. Nim uda mu sie odnalezc i spozyc czym predzej wieniec z róz - jedyne ponoc lekarstwo na przywrócenie ludzkiej powierzchownosci - przezyje wiele groteskowych, nieraz koszmarnych, a zwykle pouczajacych przygód...
    Awanturnicza powiesc fantastyczno-satyryczna "Metamorfozy w jedenastu ksiegach", znana w tradycji literackiej jako "Metamorfozy albo Zloty osiol", stworzyl w polowie drugiego wieku po Chrystusie jeden z najwybitniejszych pisarzy lacinskich swoich czasów, Apulejusz z Madaury. Ten urodzony w Pólnocnej Afryce, starannie wyksztalcony w Kartaginie i Atenach, wiele podrózujacy po Grecji i Wschodzie prozaik, poeta, retor i wszechstronny erudyta oparl sie na znacznie mniej dojrzalym artystycznie greckim utworze Lukiosa z Patrai, który z kolei korzystal z wczesniejszych o dwa stulecia erotycznych opowiesci milezyjskich Arystydesa z Miletu. "Zloty osiol" Apulejusza wywarl znaczny wplyw na pozniejsze dzieje literatury europejskiej - od Boccaccia, przez La Fontaine'a, po Jana Andrzeja Morsztyna.
    Chociaz rzymska opowiesc posluzyla za kanwe spektaklu Osrodka Praktyk Teatralnych w Gardzienicach, zaczerpniete z "Metamorfoz" slowo i fabula nie maja w widowisku pierwszorzednego znaczenia. Do wspólczesnego widza przemawiac maja aranzowane przez artystów sytuacje sceniczne, zywe obrazy, taniec, spiew i muzyka, glównie wokalna bedaca pieczolowita rekonstrukcja dawnych utworów - od starozytnej Grecji z V wieku przed Chrystusem, po hymny wczesnochrzescijanskie. [PAT]


    Tworcy i Obsada:

    * Scenariusz: Wlodzimierz Staniewski
    * Rezyseria: Wlodzimierz Staniewski
    * Dramaturgia muzyczna: Wlodzimierz Staniewski
    * Zdjecia: Jacek Petrycki, Krzysztof Golabek
    * Asystent operatora: Jaroslaw Roszyk
    * Operator kamery: Jacek Grzelak
    * Opracowanie muzyczne: Maciej Rychly
    * Dzwiek: Maria Chilarecka-Barczynska
    * Asystent operatora dzwieku: Piotr Farynski
    * Udzwiekowienie: Studio Segment
    * Montaz: Katarzyna Maciejko-Kowalczyk
    * Kierownictwo produkcji: Piotr Duma
    * Sekretariat planu: Justyna Kolodziejczyk
    * Wspólpraca produkcyjna: Sabina Sidor
    * Producent: Maria Mazurek
    * Produkcja wykonawcza: Telewizja Polska (Lublin)
    * Produkcja: Telewizja Polska - Agencja Filmowa (Program 2 TVP S.A.)
    * Obsada aktorska: Tomasz Rodowicz, Mariusz Golaj, Elzbieta Rojek, Marcin Mrowca, Joanna Holcgreber, Dorota Porowska, Grzegorz Podbieglowski, Anna Helena McLean, Anna Dabrowska, Agnieszka Mendel, Julia Bui Ngoc, Aleksandra Gronowska, Justyna Jary, Barbara Songin, Alicja Zmigrodzka


    Opis uploadu:
    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.




    Download:

    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.


  2. #2
    Awatar tomson13
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    12,636
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    Abramow Jaroslaw

    Derby w palacu

    [1991]


    Opis:

    Ta groteskowa komedia serio miala swoja prapremiere w lipcu 1966 na scenie Teatru Polskiego w Warszawie. Byla to wtedy sztuka wspólczesna, mocnym satyrycznym ostrzem godzaca w krucha fasade socjalistycznego porzadku. Po premierze bardzo duzo pisano, umieszczajac sztuke, w szeregu utworów "o lepszym Rzeczypospolitej urzadzeniu", porównujac ja do "Wesela", "Zemsty", twórczosci Gombrowicza i Witkacego. Odnajdywano w niej te sama przenikliwa zdolnosc odslaniania narodowych kompleksów, wad, slabosci, portretowania wspólczesnych zachowan i formulowania, moze niewygodnych, ale istotnych dla wszystkich pytan.
    Syn bylego stangreta zostal dyrektorem majatku pracodawców ojca, majatku przejetego po wojnie przez PGR. W budynkach gospodarczych prowadzi wzorowa i dewizowo dochodowa hodowle koni wierzchowych, a w hrabiowskim palacu urzadzil muzeum. Zgromadzil tam wszystkie pamiatki swietnosci minionych czasów i rodzinne precjoza familii Dembopolskich. Miejscowy sekretarz partii ma inny pomysl na wykorzystanie koni i palacu. I tu rozpoczyna sie pierwszy konflikt: nowego i starego, sentymentalizmu i przywiazania do przeszlosci z koniunkturalnym, merkantylnym kalkulowaniem; wartosci glebszych i trwalszych z doraznoscia. Problemy skomplikuja sie znacznie, gdy na scenie pojawi sie sam hrabia pragnacy spoczac po smierci w palacowym ogrodzie, wyrachowana stazystka, romantyczny wachmistrz i pracownicy tajnego urzedu w malarskich uniformach. A takze, jak to w grotesce, nieoczekiwanie dla wszystkich - Czarna Dama z portretu. Cwierc wieku temu Stefan Treugutt pisal: "To sztuka nie o karabelach, nie o dewizach, nie o sporach o wladze na wlasnym podwórku, to sztuka o naszej wlasnej swiadomosci, o klopotliwosciach przymierzania terminu zbiorowego - Polska - do naszych prywatnych aspiracji, ambicji, pomyslów, marzen, do wlasnych metryk i kart personalnych, które bysmy chcieli wypisac wlasnym dzieciom...". [PAT]

    Tworcy i Obsada:

    * Autor: Jaroslaw Abramow
    * Rezyseria: Ryszard Ber
    * Asystent rezysera: Renata Czarnkowska, Ryszard Kamola
    * Realizacja telewizyjna: Anna Halasinska
    * Operator kamery: Norbert Maleszewski, Marek Maruszewski, Michal Milczarek
    * Realizacja swiatla: Tomasz Lysenko
    * Scenografia: Jerzy Rudzki
    * Asystent scenografa: Malgorzata Malinowska, Piotr Malinowski
    * Opracowanie muzyczne: Teresa Bancer
    * Realizacja dzwieku: Andrzej Bilat
    * Montaz: Lidia Mandes, Witold Nocny
    * Charakteryzacja: Stanislawa Jezewska, Iwona Kaminska
    * Redakcja: Ewa Marrodan
    * Kierownictwo produkcji: Elzbieta Stefanowicz, Agnieszka Sobkowska
    * Obsada aktorska: Henryk Talar (Karbot), Krzysztof Tyniec (Byrczak), Jan Matyjaszkiewicz (Hrabia), Adrianna Biedrzynska (Alicja), Jerzy Kamas (Józef), Pawel Nowisz (Wachmistrz), Marcin Tronski (Stachon), Jan Kociniak (Patek), Ryszard Pracz (Naczelnik), Tomasz Dedek (Mr Albornos)


    Opis uploadu:
    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.




    Download:

    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.


  3. #3
    Awatar tomson13
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    12,636
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    Abramow-Newerly Jaroslaw

    Chryzantema zlocista

    [1995]


    Opis:

    Jaroslaw Abramow-Newerly (ur. 1933) od lat pisze glównie dla teatru, choc w jego dorobku znalezc mozna i sluchowiska radiowe, i kompozycje muzyczne, i obszerna epicka powiesc "Alianci". Byl wspóltwórca Studenckiego Teatru Satyry, dla którego skomponowal m.in. popularnych "Okularników". Sposród wielu cieszacych sie powodzeniem sztuk najbardziej znane to: "Derby w palacu" (1966), "Klik - Klak" (1972, przez 8 lat nie schodzila z afisza Sceny Kameralnej stolecznego Teatru Polskiego) i "Maestro" (1982, sztuka o stanie wojennym). Krytyka widzi w nim twórce z sukcesem kontynuujacego dobre tradycje komedii, w satyrycznym swietle przedstawiajacego wspólczesne przemiany obyczajowe, w oryginalny sposób ukazujacego konflikty rodzace sie na styku tradycji i terazniejszosci. Nie inaczej jest w "Chryzantemie zlocistej".
    Ludwik, starzejacy sie pisarz, znajduje sie "na rozstajach" zyciowej i artystycznej drogi. Zona odeszla, powodzenie czytelnicze juz nie to, co kiedys. Ludwik zamyka sie na swoim strychu, przerobionym na nowoczesne mieszkanie. Rzadko wychodzi, wylacza telefon, opróznia kolejne butelki alkoholu, próbuje cos pisac. Skryta tesknote za zona próbuje zagluszyc zartobliwymi (?) myslami o samobójstwie. I wówczas niespodziewanie odwiedza go tajemniczy nieznajomy o wygladzie kloszarda. Ich rozmowa staje sie pretekstem do pelnych lagodnej ironii rozwazan o roli literatury we wspólczesnym swiecie, o kondycji artysty i prawdziwego odbiorcy (nie: konsumenta) jego dziela. [PAT]

    Tworcy i Obsada:

    * Autor: Jaroslaw Abramow-Newerly
    * Rezyseria: Ryszard Ber
    * Zdjecia: Ryszard Lenczewski
    * Operator kamery: Ryszard Lenczewski
    * Wspólpraca operatorska: Slawomir Klemba, Bartosz Prokopowicz, Emil Makowski, Wieslaw Florczak
    * Oswietlenie: Lechoslaw Kolendowicz, Marek Macioszek, Piotr Malinkiewicz
    * Scenografia: Andrzej Halinski
    * Wspólpraca scenograficzna: Robert Czesak, Kazimierz Augustyniak, Tadeusz Koldyj, Jerzy Jakimiak
    * Kostiumy: Malgorzata Gwiazdecka
    * Muzyka: Jaroslaw Abramow-Newerly
    * Opracowanie muzyczne: Malgorzata Przedpelska-Bieniek
    * Dzwiek: Krystyna Pohorecka
    * Montaz: Marek Wojciechowski
    * Wspólpraca dzwiekowa: Zbigniew Przygodzki, Miroslaw Makowski
    * Kierownictwo planu: Waldemar Prokopowicz
    * Wspólpraca produkcyjna: Dorota Swietochowska
    * Fotosy: Jerzy Zdrojewski
    * Inzynier nagrania: Tadeusz Blikowski
    * Charakteryzacja: Elzbieta Pietrzak
    * Redakcja: Maria Bardini
    * Kierownictwo produkcji: Ewa Jacuta
    * Producent: Andrzej Halinski
    * Produkcja: Pentor Film (na zlecenie Teatru Telewizji)
    * Obsada aktorska: Jerzy Kamas (Michalek), Zbigniew Zapasiewicz (Ludwik), Agnieszka Kotulanka (Iza)


    Opis uploadu:
    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.




    Download:

    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.


  4. #4
    Awatar tomson13
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    12,636
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    Abramow-Newerly Jaroslaw

    Czy mozna sie dosiasc ?

    [1978]


    Opis:

    W restauracji spotykaja sie mlodzi zakochani. On jest inzynierem u progu kariery, ona studentka z dobrego domu. Mimo iz sa zakochani, to boja sie wyznac sobie milosc. Blahe sprawy sa dla nich pretekstem do drobnych sprzeczek. Przy stoliku obok kierownictwo zakladu, w którym pracuje chlopak, gosci zagraniczna delegacje. Gdy wydaje sie, ze mlody inzynier odwazy sie w koncu poprosic dziewczyne o reke, dosiada sie do ich stolika, mimo oporów studentki, bezposredni szef chlopaka. Ten bojac sie o swoja kariere, nie ma odwagi wyprosic nieoczekiwanego goscia.
    Dziewczyna dostrzega w swym chlopaku cechy, których wczesniej nie zauwazala. Widzi, ze jest gotów wiele zrobic dla kariery i pieniedzy, ze dla tych "wartosci" gotów jest poswiecic szczescie osobiste. Takim byl niegdys jego szef, który dopiero dzis odkryl, ile stracil, podporzadkowujac wszystko pracy. Dziewczyna wykorzystujac nieobecnosc chlopaka przy stoliku odchodzi, nie chcac juz wiazac z nim swego losu. [PAT]


    Tworcy i Obsada:

    * Autor: Jaroslaw Abramow-Newerly
    * Rezyseria: Laco Adamik
    * Asystent rezysera: Ewa Milczarkowa
    * Rezyseria telewizyjna: Edwarda Paszkowska
    * Realizacja swiatla: Anna Rusin
    * Operator kamery: Adam Burzynski, Wlodzimierz Piechocki, Wlodzimierz Precht, Andrzej Winiarski
    * Scenografia: Wojciech Majda
    * Asystent scenografa: Wojciech Wolski
    * Opracowanie muzyczne: Zbigniew Lapinski
    * Dzwiek: Hanna Minkowska
    * Redakcja: Ewa Monkiewicz
    * Kierownictwo produkcji: Danuta Bester
    * Obsada aktorska: Krystyna Wachelko-Zaleska (Ona), Wojciech Wysocki (On), Eugeniusz Kaminski (Trzeci), Wlodzimierz Nakwaski (Kelner), Jerzy Felczynski, Bogdan Szymkowski, Jerzy Moes, Zdzislaw Szymborski, Jerzy Rostkowski, Zygmunt Wiaderny, Zbigniew Lapinski (pianista), Tadeusz Szpadrowski (kontrabasista), Krzysztof Mastalerski (perkusita)


    Opis uploadu:
    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.




    Download:

    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.


  5. #5
    Awatar tomson13
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    12,636
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    Abramow-Newerly Jaroslaw

    Gry salonowe

    [1992]


    Opis:

    Dwie jednoaktówki Jaroslawa Abramowa-Newerlego, napisane pierwotnie dla Teatru Polskiego Radia; oba sluchowiska - "Poznam pania w wieku lat..." i "Zelazna pani" - mialy premiere w 1977 r. Miniatury pokazane w widowisku telewizyjnym opatrzono wspólnym, znaczacym tytulem "Gry salonowe". Jak podkreslala krytyka, w dramaturgii Abramowa-Newerlego motorem akcji i czesto stosowanym chwytem jest gra, prowadzona przez wszystkich bohaterów, w róznym stopniu swiadomych tego, jak dalece rzecz jest ukartowana. "Gra celebrowana przez bohaterów miniatury "Poznam pania w wieku lat..." jest obsesja, nalogiem, narkotykiem. To Gombrowiczowska iscie metafora, rozpisana wprawdzie na mezczyzne i kobiete, ale konstatujaca - zwlaszcza w szerszym planie Abramowowskiej dramaturgii - prawde wcale nie partykularna: o maskach, które przywdziewa sie na co dzien, ocalajac tym sposobem przynajmniej zludzenia, o minach, które robi sie w kazdej chwili i w kazdym miejscu, nie bedac pewnym, kiedy z wygladzonych zmarszczek skóry wyjrzy ponury grymas" - pisal autor poslowia do zbioru radiowych dramatów Jaroslawa Abramowa-Newerlego "Piec minut slawy". Równoczesnie, obie jednoaktówki, choc poruszaja problemy nieblahe, sa nieodparcie zabawne. Znakomici aktorzy, od lat bawiacy publicznosc rolami komediowymi, znalezli w sztuce wyzwania godne swego talentu. Bohaterami miniatury "Poznam pania w wieku lat..." sa On i Ona, oboje nieco znuzeni monotonia zycia malzenskiego. On, zamozny spadkobierca wlascicieli firmy produkujacej ekskluzywne ramy ozdobne, zamieszcza w prasie ogloszenie: "Wysoki (182 cm), wybitnie zdrowy warszawianin, o duzym temperamencie, zmeczony samotnoscia, pozna pania, najchetniej lekarke, w celu matrymonialnym". I zjawia sie Ona. Oglada pieknie urzadzone wnetrza, miedzy innymi pokój Mery, nieobecnej (moze bylej?) zony pana domu, dowiaduje sie o jego niezwyklej kolekcji starych samochodów. Jeden z piekniejszych eksponatów, blekitny bugatti rocznik 1934, byl ukochanym samochodem Mery. Pan wystepuje z niezwykla propozycja, która bylaby jakas odmiana w nudnym zyciu "wybitnie zdrowego warszawianina". Nastepna gra toczy sie pomiedzy starej daty Pania Starsza i Andzia sluzaca. Co prawda, galopujacy postep zlikwidowal ten zawód, sluzaca zastapila gosposia, dama do sprzatania i do towarzystwa, bona czy osoba o równie wdziecznej nazwie. Pani z Andzia czuja sie po trosze jak zabytki klasy zerowej - kiedy padna, juz nikt nie bedzie wiedzial, jak wyglada prawdziwa sluzaca i prawdziwa Pani Starsza. Gdy obie - z perspektywy salonu i kuchni - wybrzydzaja na ten postepowy swiat, zjawia sie Kobieta. Andzia, która zawsze sie szczycila, ze ma w rodzinie "dochtórke", z duma przedstawia Pani Starszej córke swojej siostry stryjecznej, Zachariaszki nieboszczki. Mirusia opowiada o mezu docencie habilitowanym i malym synku. Ma dla drogiej cioci pewna propozycje. Pani Starsza widzi w tym zagrozenie wlasnych interesów. Zazarcie walczy o swoje. Andzia chowa jednak w zanadrzu niespodzianke. Ona tez musi zadbac o swoja przyszlosc. Kiedy Pani Starszej sie zemrze, nikt nie da renty sluzacej, wiec z postepem trzeba jednak isc. Z usmiechem do przodu. [PAT]

    Tworcy i Obsada:

    * Autor: Jaroslaw Abramow-Newerly
    * Rezyseria: Anna Minkiewicz
    * Realizacja telewizyjna: Anna Minkiewicz
    * Operator kamery: Wlodzimierz Straszkiewicz, Marek Maruszewski
    * Realizacja swiatla: Anna Rusin
    * Scenografia: Marek Lewandowski
    * Kostiumy: Malgorzata Zduleczny
    * Muzyka: Jan Zawierski
    * Dzwiek: Marita Lipcówna
    * Montaz: Marek Latoszewski
    * Charakteryzacja: Lidia Krynska, Renata Zygmunciak
    * Kierownictwo produkcji: Barbara Kubicka
    * Produkcja: Polamer (na zlecenie Naczelnej Redakcji Teatru TV)
    * Obsada aktorska: Magdalena Zawadzka (Ona), Krzysztof Kowalewski (On), Wojciech Alaborski (Doktor), Irena Kwiatkowska (Pani Starsza), Anna Seniuk (Andzia)


    Opis uploadu:
    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.




    Download:

    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.


  6. #6
    Awatar tomson13
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    12,636
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    Abramow-Newerly Jaroslaw

    Klik-Klak

    [1980]


    Opis:

    "Klik-klak" (druk w "Dialogu" w 1972), "Aniol na dworcu" (nagroda im. Pietaka w 1965) i "Derby w palacu" - to trzy najpopularniejsze sztuki z bogatego dorobku wspólczesnego dramaturga, pisarza, wspóltwórcy slynnego STS-u, Jaroslawa Abramowa-Newerlego (ur. 1933). Wszystkie byly wielokrotnie wystawiane na polskich scenach i cieszyly sie ogromna popularnoscia. W telewizyjnej inscenizacji komedii "Klik-klak", nieco skondensowanej w porównaniu z wersja sceniczna, jedyna role zenska rezyser Ryszard Ber powierzyl Marii Malickiej, gwiezdzie przedwojennego teatru. Uwiarygodnilo to dodatkowo perypetie bohaterki. Dama urodzona na poczatku stulecia rzeczywiscie mogla byc najpierw zona przedwojennego pulkownika, potem sanacyjnego dyplomaty, a po wojnie wydac sie za przedstawiciela wladzy ludowej w randze wiceministra. Urocza starsza pani o romantycznym imieniu Kornelia zaprasza na uroczysty wieczór trzech bylych mezów. Zapewne pragnie troszke zaimponowac swojemu mlodemu sublokatorowi, który nie jest jej obojetny. Tak sie sklada, ze wyznaczona data spotkania jest jednoczesnie dniem rocznicy jej kolejnych slubów. A to stwarza naturalna okazje do wspomnien i rozrachunku z przeszloscia. Chwile sentymentalnych wzruszen i zadumy przeplataja sie z momentami zabawnych spiec miedzy uczestnikami wspólnej kolacji. Bezpretensjonalna komedia, swietne aktorstwo. [TVP]

    Tworcy i Obsada:

    * Autor: Jaroslaw Abramow-Newerly
    * Rezyseria: Ryszard Ber
    * Asystent rezysera: Anna Mazurkiewicz
    * Wspólpraca rezyserska: Alicja Slezanska
    * Realizacja telewizyjna: Alicja Slezanska
    * Operator kamery: Wojciech Frankowski, Marek Krajewski, Waldemar Kasprzyk
    * Oswietlenie: Stanislaw Bialek
    * Scenografia: Marcin Stajewski
    * Asystent scenografa: Ewa Bystrzejewska
    * Kostiumy: Ewa Zaborowska
    * Opracowanie muzyczne: Stefan Zawarski
    * Dzwiek: Marita Lipcówna, Andrzej Bilat
    * Montaz elektroniczny: Wieslawa Grzyb
    * Inzynier studia: Rajmund Gruszka
    * Charakteryzacja: Renata Zygmunciak, Irena Podbielska
    * Redakcja: Kamilla Klein, Elzbieta Tarnowska
    * Kierownictwo produkcji: Bogdan Furmanowski, Janina Targowska
    * Obsada aktorska: Maria Malicka (Kornelia), Jan Swiderski (Grzegorz), Henryk Borowski (Teodor), Bronislaw Pawlik (Sylwester), Jan Prochyra (Eligiusz)


    Opis uploadu:
    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.




    Download:

    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.


  7. #7
    Awatar tomson13
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    12,636
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    Abramow-Newerly Jaroslaw

    Moglo byc gorzej

    [1995]


    Opis:

    Bohaterami najnowszych tekstów Jaroslawa Abramowa-Newerlego czesto bywaja ludzie sztuki, jak starzejacy sie pisarz z "Chryzantemy zlocistej" czy dawna diva operowa w "Slowiku Warszawy".
    W "Moglo byc gorzej" pisarz równiez portretuje osoby obracajace sie w swiatku artystyczno-literackim: zona jest muzykiem, maz - redaktorem. Malzonkowie wybieraja sie wlasnie na przyjecie, na którym dobrze jest byc - gospodarz jest prezny i "czuje rynek". Piekna Emma kpi z meza, ze biegnie na kazde skinienie "tego goryla", ale sama tez akceptuje reguly gry - kupuje elegancki bukiet, przywdziewa wizytowe norki. Gotowych do wyjscia zatrzymuja nieoczekiwani goscie. Dwaj mezczyzni wdzieraja sie do mieszkania, jeden z nich jest uzbrojony. Emma chce wszczac alarm, Robert bez protestu wykonuje wszystkie polecenia napastników. W gebie teoria, w srodku cykoria, tak to jest z nasza opozycja - filozoficznie komentuje pan Ludek. Robert usluznie serwuje drinki, biegnie do kuchni po zakaski, dobrowolnie oddaje bandytom wszystko, czego zadaja. Rozochoceni rabusie oznajmiaja, ze nastepnym punktem programu bedzie powieszenie kobiety. Egzekucji ma dokonac jej maz, i to jak najszybciej, bo gorzej bedzie, gdy "oni" przyjda. Sztuke, bedaca rodzajem psychologicznej groteski, wienczy zaskakujacy final. Cale zdarzenie zostalo zaaranzowane po to, by sprawdzic stopien konformizmu, odwagi cywilnej, a takze mezowskiej milosci bohatera do slicznej fagocistki. Wynik tej weryfikacji nie jest optymistyczny, ale podobno moglo byc gorzej. [PAT]


    Tworcy i Obsada:

    * Autor: Jaroslaw Abramow-Newerly
    * Rezyseria: Ryszard Ber
    * Wspólpraca rezyserska: Hanna Motyka, Miroslawa Panas
    * Zdjecia: Piotr Wojtowicz
    * Asystent operatora: Roman Lewandowski
    * Wspólpraca operatorska: Pawel Kamela, Marek Modzelewski, Cezary Kozlowski
    * Scenografia: Andrzej Halinski
    * Wspólpraca scenograficzna: Katarzyna Boczek, Jerzy Jakimiak (w czolówce nazwisko: Jakimiuk), Tadeusz Koldyj
    * Kostiumy: Ewa Sowinska
    * Wspólpraca kostiumograficzna: Anna Sapinska
    * Muzyka: Adam Slawinski
    * Realizacja muzyki: Janusz Bogacki
    * Opracowanie muzyczne: Malgorzata Przedpelska-Bieniek (w napisach okreslenie funkcji: konsultacja muzyczna)
    * Dzwiek: Krystyna Pohorecka
    * Wspólpraca dzwiekowa: Jacek Serowiecki, Jerzy Osniecki
    * Montaz: Marek Wojciechowski
    * Charakteryzacja: Grazyna Dabrowska
    * Kierownictwo produkcji: Slawomir Lis
    * Wspólpraca produkcyjna: Anna Lopuszynska, Dorota Swietochowska
    * Produkcja: Pol Net S.A. (dla Teatru Telewizji)
    * Obsada aktorska: Adrianna Biedrzynska (Emma), Wojciech Wysocki (Robert), Zdzislaw Wardejn (Ludek), Marcin Tronski (Gieno), Andrzej Ferenc (Konrad)


    Opis uploadu:
    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.




    Download:

    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.


  8. #8
    Awatar tomson13
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    12,636
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    Abramow-Newerly Jaroslaw

    Slowik Warszawy

    [1995]


    Opis:

    W satyrycznym swietle przedstawione wspólczesne przemiany obyczajowe i konflikty rodzace sie na styku tradycji i terazniejszosci, oto problemy absorbujace pisarza ostatnimi laty. Podobnie jest w "Slowiku Warszawy" - zabawnej i miejscami poruszajacej opowiesci o slynnej niegdys spiewaczce operowej. Obecnie Patrycja zyje z dala od zgielku wielkiego swiata. Nie oznacza to wszakze, ze jej egzystencje przepelnia nuda. Byla diva daje lekcje spiewu policjantowi z drogówki, przyjmuje wychowanków i starych znajomych. Kazdy z nich "przynosi" ze soba wlasne sprawy, refleksje, wspomnienia. W ten sposób w spokojne i uregulowane zycie Patrycji wkracza wspólczesnosc wraz ze swymi smiesznostkami, paradoksami, ale i problemami. [PAT]


    Tworcy i Obsada:

    * Autor: Jaroslaw Abramow-Newerly
    * Rezyseria: Ryszard Ber
    * Wspólpraca rezyserska: Waldemar Prokopowicz, Maria Skryskiewicz-Lach
    * Zdjecia: Krzysztof Ptak
    * Operator kamery: Krzysztof Ptak
    * Wspólpraca operatorska: Dariusz Maciejewski, Andrzej Borkowski
    * Oswietlenie: Lechoslaw Kolendowicz, Marek Macioszek, Ryszard Switalski
    * Scenografia: Andrzej Halinski
    * Wspólpraca scenograficzna: Katarzyna Boczek
    * Kostiumy: Ewa Krauze
    * Wspólpraca kostiumograficzna: Katarzyna Raszynska
    * Rekwizyty: Jerzy Jakimiak, Tadeusz Koldyj
    * Muzyka: Marek Kuczynski
    * Opracowanie muzyczne: Malgorzata Przedpelska-Bieniek
    * Dzwiek: Marek Wronko
    * Wspólpraca dzwiekowa: Lech Kowalewski, Piotr Kaluzka
    * Montaz: Marek Wojciechowski
    * Charakteryzacja: Alicja Kozlowska
    * Fotosy: Wiktor Zdrojewski
    * Kierownictwo produkcji: Ewa Jacuta
    * Wspólpraca produkcyjna: Ewa Dubniak
    * Producent: Andrzej Halinski
    * Produkcja wykonawcza: Pentor Film (dla Teatru TV)
    * Obsada aktorska: Nina Andrycz (Patrycja), Henryk Bista (Adolf), Marcin Tronski (Durhoff), Dorota Chotecka (Marita), Tomasz Konieczny (Sielczuk), Boguslaw Kaczynski (Redaktor)


    Opis uploadu:
    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.




    Download:

    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.


  9. #9
    Awatar tomson13
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    12,636
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    Abramow-Newerly Jaroslaw

    Zaglowce biale zaglowce

    [1970]


    Opis:

    Prosze o opis lub recenzje.


    Tworcy i Obsada:

    * Autor: Jaroslaw Abramow-Newerly
    * Rezyseria: Kazimierz Braun
    * Asystent rezysera: Bozena Pijanowska
    * Realizacja telewizyjna: Anna Minkiewicz
    * Operator kamery: Ryszard Krassowski, Andrzej Dmoch, Stefan Kasperek, Maciej Ulasiewicz, Marek Krajewski
    * Oswietlenie: Bogdan Wisniewski, Stanislaw Moszuk
    * Scenografia: Jerzy Maslowski
    * Opracowanie muzyczne: Teresa Bancer
    * Dzwiek: Tadeusz Malek, Gabriela Milobedzka
    * Obsada aktorska: Stanislaw Zaczyk (On), Tadeusz Fijewski (Kolega), Irena Szczurowska (Dziewczyna), Kazimierz Opalinski (Profesor), Witold Kaluski (Dyrektor), Henryk Borowski (Major), Lech Ordon (Ksiadz), Kazimierz Rudzki (Mecenas), Adam Mularczyk (Wozny)


    Opis uploadu:
    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.




    Download:

    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.


  10. #10
    Awatar tomson13
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    12,636
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    Amejko Lidia

    Farrago

    [1998]


    Opis:

    Gwiazdor kina akcji po wypadku samochodowym trafia przed oblicze sw. Piotra. Niebieski klucznik oskarza go o okropne zbrodnie popelnione... w filmach. Aktor poczatkowo zupelnie nie zdaje sobie sprawy, w jakich znalazl sie opalach. Instynktownie szuka wyjscia z sytuacji i stopniowo zaczyna budzic fascynacje Piotra oraz jego Mocodawcy, zwanego w sztuce Ekscelencja. Z kolei Ekscelencja dzieki aktorowi uswiadamia sobie, ze nie moze uciekac przed odpowiedzialnoscia za istnienie w swiecie zla i niesprawiedliwosci. Komedia o odpowiedzialnosci moralnej artysty wobec odbiorcy przeksztalca sie w dyskurs z chrzescijanska teodyce_, jak zawsze u tej autorki - lekki i zabawny.
    Lidia Amejko (ur. 1955) debiutowala w 1993 r. sluchowiskiem "Gdy rozum spi - wlacza sie automatyczna sekretarka", z intrygujacym i znaczacym podtytulem "Rzecz o gadaniu", który sygnalizowal jeden z glównych tematów jej twórczosci. O tym, ze slowo jest esencja bytu, a mówienie do innych jest istota czlowieczenstwa, oraz o Bogu, który daje czlowiekowi wszystko, a on "tylko sie skrzywi, a potem sam sobie z gówna bat ukreci, zeby z niego strzelac" - mówia tez inne sztuki dramatopisarki: "Meka Panska w butelce" (1995), "Dwadrzewko" (1996) i wlasnie "Farrago" (1996). Wszystkie spotkaly sie z przychylnoscia krytyki - "Jej sztuki sa skondensowane, dowcipne i ironiczne, zawieraja wiele blyskotliwych pomyslów, które kto inny móglby wykorzystac do napisania opaslych powiesci. Autorka przypomina jednak, ze zyjemy w czasach pospiechu, a takze demokracji, kiedy to trzeba mówic do ludzi - a wiec krótko i zabawnie, bo nikt nie ma czasu na czytanie filozoficznych dysertacji, nie mówiac juz o tym, ze nikt juz nie ufa filozofom".
    W "Farrago" filozofia jest dosc zakamuflowana i nie ma zadnej metafizyki nawet w obrazie Najwyzszego. To raczej, jak pisze krytyk, "figura podana na patelni cieplej ironii". Ekscelencja uwielbia ogladac "fragmenty czasu" wypelnione wojnami religijnymi - to takze zadne wojny, z oddali stosy wygladaja jak plonace ogniska... Piotr, który najwyrazniej "za dlugo byl kaznodzieja", zabrania swemu Panu patrzec na krew, przemoc i okrucienstwo. Przypomina, ze Farrago czeka. Jego jaguar spadl z mostu do rzeki, a kierowca, w sztok pijany, staje przed boskim trybunalem. Slawny aktor nie rozumie, co sie tutaj dzieje. Dwa piwa, nie recydywa, a on spieszy sie na plan, bo bez gwiazdy nie ma filmu. Piotr nie daje sie przekupic ani oczarowac ni przechytrzyc. Oskarza Wiktora Farrago o liczne morderstwa i inne zbrodnie. Dowodem w sprawie jest montaz brutalnych scen z filmów, w których wystapil aktor uzyczajacy swojej fizys bohaterowi. Poruszeni sedziowie niebiescy ogladaja material filmowy, a oskarzony spokojnie zapada w sen. Aby mógl odpowiadac za swoje czyny, musi wytrzezwiec. Kawa i woda mineralna czynia cud, który zdumiewa nawet Ekscelencje. Pachnacy "Wiecznoscia" ("Eternity" Calvina Kleina), aktor, zniewalajaco przystojny i uprzejmy, z promiennym usmiechem na twarzy, blyskawicznie wraca do formy i jest gotów natychmiast stanac przed kamera. Prosi sad o wyrozumialosc. Zawód, który uprawia, jest szalenie wyniszczajacy, psychicznie i fizycznie. Ze lzami w oczach artysta blaga o litosc - w imie tych, którym przynosi chwile ukojenia w ponurym zyciu, którzy w ciszy i ciemnosci siedza zapatrzeni w niego i bijaca z ekranu swiatlosc - "Lux in tenebris". To wlasnie on, aktor, daje ludziom nadzieje i wiare, ze zabity powstanie z martwych i zacznie uciekac, a skrzywdzona i ponizana zacznie sie usmiechac w ramionach skruszonego oprawcy; ze nie istnieje to, co nieodwracalne, a okrucienstwo slowa "koniec" znika wraz z nakreceniem kolejnego odcinka. Kompletnie skolowany podobnymi wywodami Piotr domaga sie natychmiastowego wydania wyroku, oczywiscie, skazujacego. Jednak Ekscelencja wydaje sie zaintrygowany. Pragnie dowiedziec sie czegos wiecej o zawodzie aktora. Jest ciekaw, co to znaczy: stwarzac rzeczywistosc na niby. Czy aktor, kiedy gra jakas postac i jest jakby jeden w dwóch osobach, dzieli swoja dusze na dwóch, czy zdarza mu sie cala oddac temu drugiemu. Piotr nie zamierza popuscic. Tutaj on rozlicza sie z dusz. Twierdzi, ze imitacja zbrodni równiez jest zbrodnia - przynajmniej wobec tego jednego jedynego widza, który nie rozróznia "na niby" od "naprawde". Pyta wprost, czy oskarzony przyznaje sie do odpowiedzialnosci za tych wszystkich, których stworzyl, za ich czyny, mysli i slowa. Nagle sad nad aktorem przybiera zupelnie nieoczekiwany obrót. A konsekwencje sa zaiste zaskakujace. [PAT]


    Tworcy i Obsada:

    * Autor: Lidia Amejko
    * Rezyseria: Jaroslaw Zamojda
    * Wspólpraca rezyserska: Joanna Kos (nie wystepuje w czolówce)
    * Zdjecia: Tomasz Dobrowolski
    * Operator kamery: Tomasz Dobrowolski, Artur Zdral
    * Mistrz oswietlenia: Robert Kaczmarski
    * Wspólpraca oswietleniowa: Piotr Dembski, Robert Kuszczak, Janusz Martynczuk
    * Wózkarz: Maciej Cyran, Jerzy Nuckowski
    * Scenografia: Arkadiusz Kosmider
    * Wspólpraca scenograficzna: Henryk Lidtke
    * Kierownictwo budowy dekoracji: Stanislaw Górecki
    * Kostiumy: Katarzyna Morawska
    * Garderoba: Anna Stepien
    * Rekwizyty: Stefan Brysiak, Katarzyna Brysiak
    * Muzyka: Grzegorz Daron
    * Wykonanie muzyki: Wieslaw Mekka (saksofon), Grzegorz Nadolny (gitara basowa)
    * Programowanie komputerów: Grzegorz Daron
    * Realizacja nagran: Jakub Pacanowski
    * Dzwiek: Artur Kuczkowski, Piotr Sergiel
    * Asystent operatora dzwieku: Pawel Baczyk, Marian Wiacek, Rafal Rzeplinski (postprodukcja)
    * Montaz: Marek Denys
    * Asystent montazu: Dariusz Kwiatkowski
    * Casting: Joanna Kos (nie wystepuje w czolówce)
    * Efekty komputerowe: Artlogic
    * Efekty specjalne: Leszek Olbinski
    * Redakcja: Jolanta Kowalska
    * Redaktor prowadzacy: Ewa Millies-Lacroix
    * Charakteryzacja: Marzena Drozd
    * Kierownictwo produkcji: Sylwester Banaszkiewicz, Mariusz Mielczarek
    * Sekretariat planu: Beata Ziólkowska
    * Produkcja: Telewizja Polska (Wroclaw) (dla Teatru TV), Da Vinci sp. z o. o. (wspólpraca)
    * Obsada aktorska: Cezary Pazura (Farrago), Marek Walczewski (Ekscelencja), Wiktor Zborowski (Swiety Piotr)


    Opis uploadu:
    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.




    Download:

    Kod:

    Treść widoczna dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto na forum.


Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Tomczyk Wojciech Dolina nicosci [2010] Teatr Telewizji
    Przez tomson13 w dziale Dramat / Obyczajowe / Melodramat / Romans / Familijne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-01-13, 18:25
  2. Quilter Peter - Boska [2011] Teatr Telewizji
    Przez tomson13 w dziale Dramat / Obyczajowe / Melodramat / Romans / Familijne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-01-13, 16:43
  3. Opis Obyczajów - Teatr TV (1990)
    Przez Trytonik w dziale Dokumentalne / Katastroficzne / Przyrodnicze
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-09-12, 20:20
  4. Kobra, Teatr Sensacji - KOLEKCJA
    Przez tomson13 w dziale Sensacyjne / Akcja / Kryminał / Przygodowe / Wojenne
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 08-06-11, 11:45
  5. 19 Południk - Teatr TV (2003)
    Przez josebase w dziale Dramat / Obyczajowe / Melodramat / Romans / Familijne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-12-10, 21:51

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •