Rodzaje RELASÓW czyli co oznacza : DVDRip , CAM , TS ...

Jesteśmy na Facebook'u! Klikaj Lubie to!



Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1
  1. #1
    Awatar piotrxn
    Dołączył
    Jan 2009
    Wiek
    34
    Posty
    806
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie Rodzaje RELASÓW czyli co oznacza : DVDRip , CAM , TS ...

    Rodzaje RELASÓW czyli co oznacza : DVDRip , CAM , TS ...

    CAM - Film został nagrany w kinie, najczęściej za pomocą kamery cyfrowej. Dźwięk zarejestrowany za pomocą wbudowanego w kamerę mikrofonu. Obraz często nagrywany pod pewnym kątem, charakteryzuje się drganiami, mruganiem (stopień mrugania jest różny w zależności od kamery oraz projektora), słabym kontrastem w ciemnych i bardzo jasnych scenach. Na obrazie mogą pojawiać się przechodzące osoby (widownia) oraz ich reakcje na film (śmiech, gwizdy itd.).


    Telesync (TS) - Film nagrany w kinie także za pomocą kamery. Dźwięk został liniowo zarejestrowany z gniazdka na słuchawki lub poprzez podłączenie do kinowego systemu audio (eliminuje to zakłócenia pochodzące z otoczenia, ale pomimo tego dźwięk bardzo często charakteryzuje się trzaskami, szumem itd.).


    Workprint - Wersja robocza filmu, która wyciekła ze studia nagraniowego. Taka kopia filmu charakteryzuje się bardzo różną jakością obrazu. Film może znacznie odbiegać od wersji ostatecznej (brak efektów specjalnych, brak pełnego udźwiękowienia itd.). Zazwyczaj taki release oznaczony jest przez nazwę wytwórni oraz licznik.


    VHSrip - Rip ze sklepowej kasety VHS. Dotyczą one najczęściej starszych filmów, koncertów czy też filmów XXX. Jakość takiej kopie jest uzależniona od sprzętu, na którym był on robiony oraz kasety VHS.


    Telecine (TC) - Kopia filmu zarejestrowana z taśmy filmowej przeznaczonej do wyświetlenia w kinie. Obraz w takiej wersji filmu charakteryzuje się wieloma wadami taśmy filmowej (kurz, zadrapania, nieprawidłowym nasyceniem barw). Dźwięk bardzo często pochodzi z cyfrowych nośników przeznaczonych dla kin - dzięki czemu jego jakość może być bardzo wysoka. Sprzęt do tworzenia takich kopii jest bardzo drogi dlatego też, releasy TC są dość rzadkie.


    TVRip, HDTVRip, PDTVRip, DVBRip - Źródłem takiej kopii jest obraz telewizyjny, najczęściej przechwycony strumień MPEG2 telewizji cyfrowej. Jakość zbliżona do DVD (mniejszy bitrate, minimalnie słabsza ostrość, dźwięk niekoniecznie przestrzenny).


    VHSScreener - Rip z kasety VHS promującej film. Kopie takie są przykładowo rozsyłane do dziennikarzy, sklepów, wypożyczalni. Taka wersja filmu może charakteryzować się napisami na temat legalności i zakazu dystrybucji oglądanego obrazu, czarno-białymi wstawkami, a niekiedy licznikiem. Stosunek boków w screenerach najczęściej wynosi 4:3 (obraz pełnoekranowy).


    DVDScreener - Rip z płyty DVD promującej film. Kopie takie są przykładowo rozsyłane do dziennikarzy, sklepów, wypożyczalni. Obraz najczęściej nie odbiega zbyt mocno od tego, co można zobaczyć w wersji DVDRip. Taka wersja filmu może charakteryzować się napisami na temat legalności i zakazu dystrybucji oglądanego obrazu, czarno-białymi wstawkami, a niekiedy licznikiem.


    R5 - Format R5 to oficjalne DVD pochodzące z regionu 5 (obejmuje ono między innymi Półwysep Indyjski, Afrykę, Koreę Północną). Releasy opatrzone symbolem R5 są bezpośrednią kopią wykonaną z maszyny Telecine. Dźwięk w takiej wersji filmu najczęściej pochodzi z wcześniej wydanego już releasu.


    DVDRip - Rip ze sklepowej płyty DVD. Najlepsza możliwa jakość zarówno obrazu jak i dźwięku (o ile podczas ripowania płyty nie popełniono żadnego błędu). Filmy kopiowane z płyt DVD-9.


    BdRiP i BrRiP-Jest to nic więcej jak re-enkodowany plik prosto z formatu Blu-Ray Disc, kompatybilny z odtwarzaczami DVD, konsolami Xbox 360 i PS3, czy innymi urządzeniami do odtwarzania filmów. czyli rip z blu-ray

    DivX - DivX jest kodekiem opierającym się na algorytmach kompresji obrazu MPEG-4, który został stworzony specjalnie do rozpowszechniania filmów przez Internet. Filmy w formacie DivX zwykle występują w postaci pliku AVI, który używa kodeków DivX dla obrazu i MP3 dla dźwięku. Główną zaletą wyżej wymienionego formatu jest przede wszystkim mały rozmiar pliku. Należy jednak pamiętać o tym, że nie jest to kompresja bezstratna - mniejsza rozmiar pliku związany jest z utratą jakości obrazu. Dźwięk jest stereofoniczny, ale dwu kanałowy.

    XviD - XviD jest kompatybilnym z MPEG-4 ASP, kodekiem video z możliwościami kodowania dwuprzebiegowego i pełną obsługą MPEG-4 ASP. Jest dużo bardziej efektywny niż kodek DivX. Łączy bardzo dobrą jakość video i dobre osiągi dzięki optymalizacjami kodu dla większości nowoczesnych procesorów. XviD jest aktualnie najpowszechniej stosowanym kodekiem do kompresji video.

    OZNACZENIA RELEASóW:
    NUKED - kopia wypuszczona zawiera błędy lub zostały złamane scenowe zasady. Czasem kiedy film otrzyma nuke'a, pojawia się konkretny FIX, który naprawia błąd po uruchomieniu.

    Najpopularniejsze rodzaje nuków:
    - oversized - zbyt duży rozmiar pliku na skutek czego nie mieści się na żadnym ze standardowych nośników danych (CDR - 700MB, DVD-R - 4.7 GB).
    - blurred.line - zamazana linia znajdująca się przykładowo w dolnej części ekranu.
    - watermark - na obrazie znajduje się logo (przykładowo znaczek kina, w którym danym film jest wyświetlany).
    - cbr.audio - plik z dźwiękiem CBR posiada pełen strumień kodowany ze stałym bitrate (jakość dźwięku lepsza, ale rozmiar pliku większy).
    - out.of.sync - dźwięk jest niepoprawnie zsynchronizowany w stosunku do obrazu ( przesunięty )
    - no.ivtc - brak usunięcia zdublowanych klatek (przykładowo, co piąta klatka jest duplikatem poprzedniej - usunięcie duplikatów powoduje zmianę wyświetlanych klatek na sekundę z 29.97 na 23.976).
    - mislabeled TS/CAM - release wydany pod nieprawidłową nazwą, przykładowo DVDScr, gdy w rzeczywistości jest to wersja CAM.
    - blended.fields - niektóre obszary obrazu są "zmiksowanymi" klatkami filmu, które następują kolejno po sobie (efekt ducha).
    - invalid.proper - wadliwy proper, czyli błędnie poprawiona wersja releasu, który zawierał błędy.
    - bad.ivtc - nuke na skutek nieprawidłowego procesu konwersji szybkości wyświetlanych klatek.
    - bad.resolution - błędnie dobrana rozdzielczość dla zripowanego obrazu.
    - bad.cam.angle - obraz zarejestrowany pod niewłaściwym kątem.
    - bad.framerate - nieprawidłowo ustawiona liczba klatek wyświetlanych na sekundę, bądź pominięcie niektórych klatek.
    - bad.cropp - nieprawidłowe usunięcie czarnych pasków lub brak ich usunięcia.
    - bad.ar - nieprawidłowe proporcje obrazu (przykładowo koło ma kształt elipsy).

    PROPER - poprawiona wersja releasu, który już się pojawił, ale zawierał błędy.
    REPACK - grupa, która wydała release zauważyła w nim błąd i postanowiła wydać poprawioną wersję.
    LIMITED - w ten sposób oznacza się kopię filmu wyświetlanego w małej ilości kin lub wydanego na DVD w wersji limitowanej.
    DC (director's cut) - jest to wersja reżyserka filmu.
    SE (special edition) - jest to edycja specjalna danego tytułu (przykładowo może posiadać dodatkowe sceny; komentarze do scen; rozmowy z aktorami, reżyserem, kaskaderami itd.)
    UNRATED - wersja nieocenzurowana.
    STV (Straight To Video) - skrótem tym oznaczane są filmy, które swoją premierę mają na płytach DVD bądź kasetach VHS. Filmy takie nie są wyświetlane w kinach.
    REENCODE - rekompresja (na przykład do formatu DivX bądź XviD) releasu grupy, która go wypuściła (często rekompresji poddawane są releasy CAM, TS).
    DUPE - zdublowany release filmu, który już się pojawił.
    SUBBED - kopia filmu z napisami naniesionymi na obraz.
    UNSUBBED - kopia filmu bez naniesionych na obraz napisów.
    INTERNAL - kopia filmu do użytku wewnątrz grupy ripującej. Oznaczenie to jest stosowane między innymi w przypadku wypuszczenia kopii starszego filmu (aby nie zostać oskarżonym o naśladownictwo innych grup, który owy film już wypuściły), gdy jakość wypuszczonej kinówki jest bardzo słaba (aby nie obniżyć prestiżu grupy), a także z powodu ilości dostępnych już kopii danego filmu.


    FORMATY OBRAZU:
    FS (FullScreen) - Format pełnoekranowy, o proporcjach obrazu zbliżonych do 1.33:1 (na okładkach płyt DVD oznaczany jako 4:3). Dzieli się on na dwa rodzaje: Open Matte i Pan&Scan. Open Matte ukazuje większe pole obrazu niż Pan&Scan.
    WS (WideScreen) - Jest to format szerokoekranowy o proporcjach rzeczywistych obrazu powyżej 1.33:1. Na okładkach płyt DVD oznaczany jako 16:9 (obraz panoramiczny).
    Ostatnio edytowane przez Piotrek ; 26-10-13 o 20:20

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [RS] KOLEKCJA MP3 WSZYSTKIE RODZAJE MUZYKI OD U do Z
    Przez constantinpeb w dziale Pojedyncze MP3
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-10-09, 14:09
  2. [RS] KOLEKCJA MP3 WSZYSTKIE RODZAJE MUZYKI OD L do N
    Przez constantinpeb w dziale Pojedyncze MP3
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-10-09, 14:08
  3. [RS] KOLEKCJA MP3 WSZYSTKIE RODZAJE MUZYKI OD G do K
    Przez constantinpeb w dziale Pojedyncze MP3
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-10-09, 14:07
  4. [RS] KOLEKCJA MP3 WSZYSTKIE RODZAJE MUZYKI OD D do F
    Przez constantinpeb w dziale Pojedyncze MP3
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-10-09, 14:07
  5. [RS] KOLEKCJA MP3 WSZYSTKIE RODZAJE MUZYKI OD A do C
    Przez constantinpeb w dziale Pojedyncze MP3
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-10-09, 14:06

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •